wencke-in-midden-amerika.reismee.nl

Mexico mexicooo!

Heej lieve mensen,

Hier een eerste berichtje vanuit het nu, zonnige Mexico! We zijn goed aangekomen en hebben inmiddels al enkele daagjes in mexico stad achter de rug.....hoe gigantisch is het daar! We vlogen wel 10 min boven een vuurzee aan lichtjes! Super mooi gezicht! Er ging zelfs nog een vuurwerkpijl de lucht in! Een warm welkom;) Verder was mexico stad goed om te vertoeven, hoewel je wel de juiste wijk moet hebben. Maar dat is bij ons goedgekomen. Zijn naar 1 vd grootste parken vd wereld geweest. Jammer genoeg stond het vol kraampjes....maar wel hele lieve eekhoorntjes! en het antropologie museum....tjaa daar kan ik niet zomaar aan voorbij lopen he;) Ook nog een typische toeristische actie gedaan: Op een dubbeldekkerbus de stad door. Haha. Mooi man, alleen begrepen we er nog steeds niks van:-SIs maar goed dat we volgende week spaans gaan leren. Komen we in een gastgezin....ben benieuwd joh! Er zijn hier trouwens overal skeletten opgesteld.........en in een straat waar we eigenlijk niet onderuit konden werden we gedwongen telkens onder een opgehangen pop te lopen. Ja...beetje gruwel was ´t wel, maar schijnt hier heel normaal te zijn. Nouja goed. Het is zaterdag en zondag de ¨dag van de doden¨. Hier wordt dat daar echt heel veel aan gedaan, dus we zullen zien van het weekend. Verder is het hier zowel zonnig als bewolkt, ligt er maar net aan waar je bent. ZIjn net vanuit Puebla naar Oaxaca gereist. De busritten zijn niet verkeerd: wat een mooi landschap! echt zo typisch mexicaans he, met van die cactussen overal:) We genieten hier, ook al mis ik iedereen nog wel hoor. Maar dat komt goed, heb aan Sanne een heeel goed reismaatje! Vind het erg leuk van jullie te blijven horen. Bedankt iig voor alle lieve reacties!
Veel liefs vanuit hier! En tot het volgende berichtje!

kus

Marlou

Wauw Wencke! Dat klinkt alsof ge ow echt hiel goed vermaakt doar, fijn um te huuren. En al en hiel stuk gereisd binnen en paar dagen. Geniet nog van de cultuurshock en hiel veul succes ien ow gastgezin, doar zal ow Spaans wel opeans en hiel stuk vuruut goan. xx Marlou

Janske

Hej wenk!! leuk um van ow te huure! Vogus mej kiekte gej de komende tied ow ow oege nag wal oet doa! Ruig man! Geniet dr ma flink van. En dan volgende week flink goan studeren zodat ge vortaan de toeristische busreisjes kunt begriepe ;).
En watch out vur de 'levende doden'.

Milou

Wouwieee! Echt heel bijzonder hoor!! Dubbeldekkerbussen zijn natuurlijk altijd leuk :D opgehangen poppen wat minder.. En volgende week in 't spaans babbelen! Veel succes d'rmee!
kus Milou

Inge

Heey Wencke,

Fijn dat je goed bent aangekomen en dat je het naar je zin hebt. Alle herinneringen komen bij mij weer boven. Ik hoop dat jij het beter getroffen hebt met je gastgezin dan ik, maar er zijn zoveel lieve mensen daar dat dat vast goedkomt. Anders gewoon op tijd aan de bel trekken en van gastgezin veranderen, want daar heb ik achteraf spijt van gehad. Ik zat bij een oud omaatje, dus niet echt een gezellig familiegevoel en weinig Spaans geoefend. Maar komt vast goed en San Cristóbal is trouwens erg leuk denk ik om een langere tijd te zijn:). Succes met Spaans en tot je volgende berichtje weer!
x Inge

elly.

Hallo Wencke.
Wat fijn om je verhaal te lezen.
en dat je al zoveel gezien hebt in zo,n korte tijd.
Geniet met volle teugen.
Succes met je Spaanse les en je gastgezin.
Ik zie je verhalen met plezier weer tegemoet.
lieve herfstgroetjes uit een koud Horst ook voor je reisgenoot Sanne.
( ik ben beetje jaloers op het lekker warme weer waar jij in mag vertoeven.)
Liefs Elly , ook van Guus natuurlijk en stevige poot van Nyah.

karin

Heej Wencke!
Leuk om wat van je te horen! Het klinkt erg goed allemaal zeg! Super dat jullie al zoveel gezien hebben. Geniet er maar goed van! Hopelijk bevalt je gastgezin ook goed en leer je snel wat meer Spaans! Toch wel makkelijk als je je een beetje verstaanbaar kunt maken daar! Succes ermee!
xx Karin

ief

Wenk!

Dat Spaans dat keumt wal good! Dat ondervind ik heer ok! Ut ienige wat ge mot doon is oefenen, oefenen. En aangezien ge in en gastgezin zit, keumt dat wal good en zeker in Mexico, doar kunne ze al ga gen Engels of wat vur andere taal dan ok! (Neet dat ze dat in Andalusië wal kunnen). Kei veul plezeer met die cursus en gastgezin en alles derumhin en halt os ma genog op de huugte! Tis leuk um ow zoe te kunnen volgen!

xx Yvonne

Lars

Ha zusje!

dat klinkt allemaal erg goed! Ben benieuwd naar de eerste foto's. Ik mag er van uit gaan dat je volgende verhaal helemaal in het Spaans is... succes in ieder geval met je Spaanse lessen. Ik hoop snel weer iets te horen van je.
Ciao,

ow brurke