wencke-in-midden-amerika.reismee.nl

Laatste week in San Cristobal!

Heejheej!

Weer even een berichtje vanuit Mexico! We zijn inmiddels alweer aan ons laatste weekje in San Cristobal toegekomen. Nog 3 daagjes, en dan zit onze taalcursus er alweer op en zullen we onze backpack pakken, om verder te reizen richting Palenque (Agua Azul, de ruines van Palenque). De komende maand zullen we echt zelf aan de slag moeten gaan willen we straks een beetje uit de voeten komen met het spaans. Wel vreemd om deze plek weer te gaan verlaten, het wordt toch een beetje je ´stekje´. De plaats en de mensen. Maar goed, weer verder trekken richting het mooie weer klinkt zeker niet verkeerd!:) Dat laatste hebben we afgelopen weekend ook maar eventjes gedaan;-) We zijn met de bus richting Boca del Cielo afgereist; een kustplaats aan de Pacific. Het was echt uren met de bus, maar zoals ze dat hier zeggen, ´Valela pena´! (het was de moeite waard!) Zo´n strand had ik nog noooit gezien. Echt waar, een plaatje! Een lang verhaal is niet nodig, de fotos zullen genoeg zeggen denk ik zo……En ´savonds was het helemaal prachtig, toen we onder een gigantische sterrenhemel terecht kwamen……….1 woord; Wauw!!

Vorig weekend zijn we nog naar een koffieplantage gegaan. Dat was me een tocht, zeker op de terugweg, toen het net had geregend en wij door de modder en over glibberige stenen de bergen op terug moesten lopen. Je moest bij elke stap erop letten dat je niet met je snuitje in de modder/koeienflaters terecht kwam,maar het landschap was zeerrr mooi! Echt zo´n stukje jungle. We hebben er, hoe kan het anders;) koffie gedronken en een kleine rondleiding gehad. De maandag daarna zijn we nog gaan paardrijden. Wat een ervaring, haha. De route was niet echt briljant, want de halve tijd moesten we takken met gigantische doornen ontwijken…..maar leuk om eens gedaan te hebben. We zijn van plan om dat in een iets mooie omgeving nog eens over te doen!

Vandaag zijn Sanne en ik vroeg opgestaan; onze docent spaans was jarig en tjaa….wij laten dat niet zomaar zonder enige gekkigheid gebeuren. Al dagen voorpret gehad om ons plan. Wij voor onze les het lokaal volgeplakt met ballonnen, en kroon gemaakt, confetti gestrooid, kado´s klaargezet…..En toen maar wachten……De rest kwam al allemaal meehelpen om het optijd klaar te krijgen……Hij wist niet wat hij zag volgens mij……haha……Was een ochtendje met een hoop lol! We worden al opgemerkt als de meiden die op de tafel gaan dansen. In ruil voor een songtekst moesten wij de tafeldans gaan doen......Geen probleem dachten we.....alleen moeten we dat nu nog vaak aanhoren....:-S

Nou mensen, veel lieve groetjes vanuit hier!

Kus Wencke

Janske

Wenk! Echt leuk um te huure dat ge doa zovul lol hed. En dat t klikt met ow reisgenootje! Super. En nou ma hope dat ge genog spaans hed gelierd um ow backpackend verder te verplaatsen en nag mier geweldigs te ervaren :D!!
Guj nou de foto's kieke, ben benejd

Milou

Jeeejtje... laatste daagjes spaans al weer! Dat gaat toch ongelooflijk snel!!! Heb de foto's gezien.. whoeaaaaa... mag ik ze uitvergroten en boven m'n bed hangen?? Kan ik 's nachts mooi dromen dat ik op 'n tropisch strand lig te snurken ;)
koess

Martine

wauw!! Wat een leuke verhalen weer en supermooie foto's.. zo te zien wast zeeeker de moeite waard! :)
Haha, wat een leuke verrassing voor jullie leraar!
Veel plezier in Palenque!
Kus

Paulien

Wenkieeee!!! wat hedde t noa ow zin doa zeg...gaaf um te hure! En wet onderneemde lekker vul: zoew huurt det...!
Hiel vul succes met t aanliere ven ow spaans, misschien kriede nog wel een weak gratis les nou ge de lieraar zo verrast het ;)

Hiel vul plezeer nog!

xxjes Paulien

Paulien

moah...en ow fotos!! prachtig :))
Hoe reejt de schimmel ven sinterkloas??

Nell en Joost

Hoi lieve Wencke,

wat een lef daar bovenop dat mooie witte paard! En dat van die sterrehemel klopt helemaal. Was aan het strand in Florida ook zo! Hier bij ons zie je nog geen kwart van al dat moois. Geniet dus maar lekker verder. En over een paar dagen weer een nieuwe horizon verkennen. Doe je (tijdelijke) mama maar de groeten van ons. Wij wensen jou en Sanne alvast een goede trip naar Palenque. Maar van te voren spreken we ons nog.

Hanneke H.

Hee die Wencke!!

Nou echt helemaal super hoor wat ik allemaal lees. En over een paar daagjes gaat de backpackreis verder met de Spaans taal op zak, dus dat komt helemaal goed. Bedankt nog voor je Mexx-kortingskaart!! Ik heb er vandaag een mooi rokje van gekocht!

Veel plezier weer daar!

x Hanneke