wencke-in-midden-amerika.reismee.nl

San Cristobal

Heej allemaal!

Het is alweer een dikke week geleden dat ik een emotioneel afscheid had met mijn ouders, m'n vriend en lieve vriendinnetjes. Dat heeft me echt geraakt! Gelukkig dat we ons hier wel goed amuseren. Ik zal een iets uitgebreider verhaaltje proberen te geven dan m,n quick message vanvorige keer;-)

Op dit moment zitten we in San Cristobal en het is mooi weer. Helaas is dit niet gebruikelijk hier dus we zullen afwachten....kraampjes liggen hier vol met dikke truien.....umzz....maar dat was niet de bedoeling!;-) Net een paar dagen in Oaxaca geweest, en zoals ik al had verteld was het dia del muertos. De straten waren dan ook heel levendig en er lagen allemaal kunstwerken vol met oranje bloemen (ja club, jullie horen t goed.......wij zouden hier prima tussen passen;) ) Er werd gedanst en ja hoor, wij moesten er ook aan geloven. wij onze dikke vesten uit en juh....Wel tof, we hebben al goed wat aanspraak gehad van de lokale bevolking. Ook jongeren, die het leuk vinden eens wat engels te praten. Verder ook al genoeg backpackers ontmoet. we zijn vrijdagavond met drie australiers, 2 amerikanen en een koreaan gaan 'stappen'. Was erg gezllig}Onze nieuwe dudes waren erg relaxt.zij zouden ook weer richting hier verder reizen, dus ben benieuwd of we ze weer zouden treffen hier.

Nou, dat meest bijzondere actie was toch wel dat we vrijdag nog naar de 'cementery' zijn geweest, de begraafplaats. BIj ons zou je denken; wat? ga jij rond middernacht doen?? Ja, dat is hier heel normaal op deze dagen. de stoet vertrok vanuit het centrale plein, met steltlopers, theater, muzikanten. ze bleven ook steeds iets roepen. op een gegeven moment dachten we eruit te zijn; Satan' . Dus wij roepen.......corrigeert zo,n man ons; ' Cedart'...........oeps:-S Hahaha, wat een blunder.....Op de begraafplaats aangekomen was het helemaal niet droevig ofzo. het is bijzonder om te zien, maar voor deze mensen is het echt een soort 'feestelijke viering', zij maken juist plezier en willen de mooie herrinneringen zo levendig houden. zij geloven dan ook echt dat de geesten van de overledenen naar het neergelegde voedsel komen snachts. de zaterdag is voor de baby's, de zondag voor de andere overledenen. Je ziet kinderen verkleed in duivelspakjes of als skeletten. eigenlijk best vreemd om te zien, maar we zijn er nu wel aan gewend geraakt. Hier in San Cristobal hadden we ook nog wel wat verwacht, maar hier lijkt het stukken minder gevierd te worden.

Ohhh ik heb me toch al een delicatesse geproeft hier........heb me gewaagd aan een levensechte 'caterpillar'! Jaa, zo,n sappig rupsje ja. En was nog ni eens zo vies........dus ik zou zeggen mensen....je zou je er eens aan moeten wagen;)

Nou, ik zal een proberen wat fotos online te krijgen!Hoop van jullie te blijven horen!

Heel veel liefs

kus

Reacties

Reacties

Martine

Heej Wencke,

Leuk om weer te horen van je!
Klinkt toch wel raar.. feesten op de begraafplaats ;) Maar wel super om zo mee te maken hoe andere culturen zijn.
Haha, die sappige rupsjes laat ik denkk toch even aan me voorbij gaan..
Kus martine

Nell en Joost

hoi Wencke,

leuk om weer een reisverhaal van je te krijgen. Wat een nieuwe ervaringen doe jij op, zeg! Bij ons gaat het er efkes anders aan toe. Niet zo uitbundig. Kunnnen we nog veel leren van die Mexicanen. Aan die Satan te horen, wordt het toch stillekes aan tijd dat jullie Spaans gaan leren. Veel plezier daarmee. We blijven je volgen en o ja......groetjes van het hele thuisfront.

(Fr)edje

Hey lief,
Zo te horen vermaak jij je daar wel!
Er zijn alleen twee dingen die ik niet begrijp; feesten op de begraafplaats :s Dat zou niks voor mij zijn.. Enne, rupsje eten (die horen toch in een grote fles tequila thuis?!).
Heel veel succes met je taalcurses en veel plezier gewenst bij je gastgezin!

Knuf&Kus

Milou

Hmmmm, rups.. hoe moet je die bereiden? Koken? Roosteren? Ik ga strax de tuin omspitten, op zoek naar 'n rups ;)
Heel grappig trouwens.. wat jij nou vertelt.. dat staat vandaag bij ons in de krant: muzikanten op een mexicaanse begraafplaats! Echt heel apart! Wel stoer dat jullie gewoon mee gaan met die stoet :D
Veel plezier nog in San Cristobal.. en hopen dat je die dikke truien niet nodig hebt!!!
kuskus!

Renée

Wow wenk, fieste op un begraafplaats, des nog s get angers as waat we heej gewend zeen! Mer rupse eate...det zoj k eg noeit aandurve. Hiel veul plzeer doa en beej dien gastgezin en tot ut volgende berigtje!
xx Renée

kath

heeeeeee lieve wencke! hier een berichtje van een niet niuchtere kath want het was paaaardenmartk vandaag ! :C:D hahahaha. mooi gefeest enn jullie ook olees oilkk zo in je berichtje. op een begraafplaats?Q@#?@ nja tis maar wat je leuk vind ajhahah :)
en die locals zijn ze n btje leuk? al goed geintegreerd less k zo ga zo door hoor!!! spreek je snel HEEL VEEL LIEFS Xjes kathhhhh

kath

ojaaa die rups daar zou k nu echt van over me nek gaan ! ahah

karin

Heej Wencke!
Woehoe! Oranje bloemen in Mexico! Leukleuk!
Maar wel apart zeg, zo'n feestje op een begraafplaats. En dan die rups. Lijkt me echt vies... Dapper dat jij je daaraan gewaagd hebt.
Zo te horen hebben jullie echt al veel gezien! Vet hoor! Nog veel plezier daar! En ik ben benieuwd naar je foto's!
xx Karin

Kjell

Jow Wenckie,

Ruigert! Bitje rondhange en beer drinke op ut kerkhof...
Mar sjieke verhale! Klinkt good, bin beneejd waat der nag aal mier giet komen
Super veul plezeer nog en we lezen ut binnenkort wal wer. Wannier kome de foto´s?
Grtz
Ow jongste broor

Riny

Hallo Wencke,
Klinkt allemaal heel spannend. Wij gaan je natuurlijk ook volgen en mee genieten van al je avonturen. Veel plezier en een hele fijne tijd.

Janske

en de foto's zijn ook geariveerd :)! MOEJ MOEJ MOEJ!!!
mien favoriet is toch wal die met alle prachtige oranjebloempjes. Al zien de mojste oranjebloempjes toch heer in Nederland te vinge ;), (en dan nag en verstrooide in Spain en Mexico natuurlijk...)

Marlou

Wat en prachtige foto's! Ow site deuj t hier effe nie dus toen bin ik die van ow reisgenootje mar goan zuuken en ik haaj dus gelukkig al en vurproefje gehad van de foto's, mar die van ow kunnen d'r ok zeker mit dur ;) Vural bej die foto van 't uutzicht vanuut ow schol wur ik enorm jaloers, wat is 't doar prachtig zeg. Ik hoap dat ge snel wat schrieft ovver hoe t leaven ien en Mexicaanse familia is, en ik viend ow echt en held dat gej nou al an de rupsen ziet gegoan, dat d'r nog veul lokale gerechten meugen volgen! Beso desde acá!

Suzanne

Wauw Wencke, echt super gaaf wat jij meemaakt! Heel speciaal!

Bjorn

He Wencke!
Al flink aan het feesten op het kerkhof... dikke prima! Geniet er maar van (zodra je Spaanse lessen beginnen is het gedaan met de lol ;-) Heel veel plezier daar en ik volg alles wel via deze site!
Groetjes!!

Wiel Achten

Inmiddels heb je het kleine Nederland al twee weken verlaten, en nu zit je toch echt, in Mexico . Geniet nu veel, van deze wereldreis. Ik zal je echt volgen via deze site en je leuke en mooie foto's bewonderen.

Groetjes van een kennis uit Meerlo

Will Bongaerts

Hi Wencke, hoorde gisteren van Nell en Joost dat je een weblog hebt. Nou kan ik je ook volgen, leuk! Heb je verhalen en foto's tot nu toe gelezen en bekeken. Ik vind je wel stoer hoor met die rups. Lijkt wel fearfactor! Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Have fun, liefs, Will

Lieke

Haaa meid!

Super um ow verhale te leaze!
Geniet dr van meid, zowiets makte noeits mier mei!
Ik volg ow!

Liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!